Frokostshake

18/08/2009, kl. 20:35 | Publisert i Mat og oppskrifter | 5 kommentarer

Blåbærshake

Det siste året har jeg blitt mye flinkere til å spise sunt. Mat og helse er blitt veldig viktig for meg og jeg kommer til å skrive endel mer om dette temaet og legge ut endel tips og oppskrifter. Jeg kan allerede nå anbefale bloggen til Annema som er en stor inspirasjonskilde!

Selvsagt skeier vi ut og det er ingenting jeg absolutt ikke spiser, men jeg merker det på humøret, energien og vekten når jeg klarer å gjøre det noenlunde riktig. Nesten hver dag starter både jeg og Christopher med denne shaken: (Christopher elsker den! Super måte å få i barn masse sunt :-))

1 banan i biter
Ca ett glass frosne blåbær
1 spiseskje hemppulver (i noen helsekostbutikker eller her)
1-2 spiseskjeer gojibær (se over)
1 spiseskje Purely Greens
1-2 spiseskjeer kakaopulver eller nibs (se over, dette er rå kakao)
2 spiseskjeer god olje, som linfrøolje, kokosolje, Udo´s choice, helst noe med Omega 3, 6 og 9
1/2 presset sitron

Fylles opp med rismelk til det dekker ingrediensene og blendes ca 20 sekunder. Utrolig godt, supersunt og det holder meg mett i to-tre timer – minst.

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Herlig! Jeg lever på smoothie to-tre ganger for dag. Sjekk og pulveret til http://www.goplatinum.no. Jeg skal begynne å selge det!

    • Takk for link, skal sjekke det ut! Det er så mye å velge i og finne ut av så det er fint med anbefalinger 🙂

  2. […] 26/08/2009 at 09:47 | In Mat og helse | Leave a Comment Jeg har gitt dere oppskriften på min favoritt-frokostshake tidligere. Idag hadde jeg ikke flere frosne blåbær igjen, så da måtte jeg lage en ny variant. […]

  3. […] var en typisk stressmandagsmorgen hvor jeg ikke rakk hverken å juice eller å lage min favorittfrokostshake. Jeg stakk en kjapp tur innom en butikk på vei til jobben for å kjøpe et par rundstykker, og jeg […]

  4. […] like mye næring som tidligere, og endel sukker. Grønne epler er best. Jeg bruker en halv banan i frokostshaken min og som regel er det alt jeg får i meg. Jeg spiser brød noen få ganger i uken, og da alltid […]


Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

