Anti-janteloven

21/08/2009, kl. 11:21 | Publisert i Cecilie | 2 kommentarer

Jeg er blitt tagget av vakre Frøken Makeløs. Jeg skal klippe ut Janteloven fra hodet mitt, og isteden lime inn Anti-janteloven:

1. Du er enestående.
2. Du er mer verdt enn noen kan måle.
3. Du kan noe som er spesielt for deg.
4. Du har noe å gi andre.
5. Du har gjort noe du kan være stolt av.
6. Du har store ubrukte ressurser.
7. Du duger til noe.
8. Du kan godta andre.
9. Du har evner til å forstå og lære av andre.
10. Det er noen som er glad i deg.

I tillegg skal jeg også lage min egen private anti-jantelov! Og det er ikke enkelt. Det er så vanskelig at jeg ser hvor viktig det er å lage den.

1. Jeg er en god mamma og kjæreste
2. Jeg er evig optimist og flink til å se det positive i alt
3. Jeg er morsom
4. Jeg er effektiv/har høy arbeidskapasitet
5. Jeg er flink til å skrive
6. Jeg er supergod på «small-talk»
7.  Jeg følger drømmene mine og når mål
8. Jeg er suveren på research, finne ut av ting, planlegge og organisere
9. Jeg ser det beste i alle
10. Jeg er snill og inkluderende

Jeg er ganske flink til å nyte ferier.

Jeg er ganske flink til å nyte ferier.

Dette er en kjempefin øvelse som ALLE burde gjøre! Lag din egen anti-jantelov og skriv den ned! Gjerne som en kommentar til dette innlegget, i din egen blogg, eller rett og slett på et papirark. Bruk tid, les gjennom etterpå og bli litt stolt av deg selv.

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jenter som sier de er morsomme er altfor sjeldne. Heia heia! (Og jeg tviler ikke et sekund på at det er sant, bare så det er sagt)

  2. Haha, den satt langt inne, men for det rette publikummet tror jeg det er sant 🙂


Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

