Jeg elsker IKEA!

22/08/2009, kl. 21:46 | Publisert i Hus, hage og interiør | 1 kommentar

Idag har vi vært på IKEA. For tredje gang i sommer, og gud vet hvilken gang så langt i år. Jeg er veldig glad i IKEAs møbler – hvis jeg måtte velge en møbelkjede og bruke kun deres møbler i huset mitt, ville det blitt IKEA (vi er forsåvidt nesten der allerede).

Men det er ikke bare møblene. Når vi kommer er det ganske fullt, og jeg synes alltid det er pes å kjøre rundt for å lete etter en parkeringsplass. Men IKEA har et genialt system med et lite lys over hver plass – rødt betyr opptatt, grønt betyr ledig. Vet ikke hvor vanlig det er, har ihvertfall ikke sett det før.

Parkering

Før vi går igang må vi ha litt mat. Alltid ledig plass i restauranten, alltid ledig babystol, generøse porsjoner mat til ingen penger, gratis påfyll av drikke etc. IKEA har bra skilting, selv til snarveier ut, utrolig inspirerende utstillinger, og mye gøy for Christopher. Sofaer å hoppe i, bord å gå rundt/gjemme seg under og putehauger å base i.

Resultatet av dagens shopping. Bruksanvisningen er på 28 sider...

Resultatet av dagens shopping. Bruksanvisningen er på 28 sider...

De har hyggelig betjening, rene og romslige toaletter, smarte kassesystemer og det er altså så BILLIG. IKEA er et sånt sted der jeg, når vi har fått pakkene i bilen, montert Christopher i bilstolen og jeg skal sette fra meg trallen vår, snur meg rundt og ser trallesettestedet RETT BAK MEG. Når skjer det, liksom?

Etterpå rakk vi en liten båttur.

Etterpå rakk vi en liten båttur.

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. […] Jeg er faktisk veldig glad i skru sammen IKEA-møbler! Det er noe med bruksanvisningene som er en fryd å følge, alt er logisk og dersom virker rart og unødvendig og greit å droppe kan du være sikker på at du angrer, for tre sider lenger frem ser du hvorfor det var viktig å skru på plass skuffeskinnen før du monterte bunnen på kommoden. Jeg har lært meg å følge dem slavisk, og har ennå ikke opplevd å mangle skruer. Som sagt digger jeg IKEA! […]


Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

