Juicing

26/08/2009, kl. 09:47 | Publisert i Mat og oppskrifter | 4 kommentarer

Jeg har gitt dere oppskriften på min favoritt-frokostshake tidligere. Idag hadde jeg ikke flere frosne blåbær igjen, så da måtte jeg lage en ny variant. Jeg brukte min juicer (samme variant som vises her) og lagde juice av to epler og tre små appelsiner. Dette helte jeg over i blenderen sammen med en banan (egner seg ikke for juicing), Happy Delight-olje, kakao nibs, gojibær, hemppulver og greens, alt kjøpt på Supernature i Øvre Slottsgate i Oslo. Det ble supergodt og nok til to.

Ingrediensene før blending

Ingrediensene før blending

Ferdig shake, nam!

Ferdig shake, nam!

Ingrediensene jeg bruker - skal beskrive disse i detalj senere!

Ingrediensene jeg bruker - skal beskrive disse i detalj senere!

Juicing er en super måte å få i deg masse frukt og grønnsaker på. Jeg bruker epler, appelsiner, mango, sitron og pære, og gulrot, brokkoli, spinat og stangselleri og ofte litt ingefær. Har ingen faste oppskrifter men bruker det jeg har. Alt puttes rett opp i juiceren og presses, så kun fibrene blir igjen, resten blir juice. Hvis du er flink til å spise fiber ellers er dette en super måte i få i deg næringsstoffene på, og en genial måte å få barn til å få i seg frukt og grønnsaker. Christopher elsker det meste jeg lager!

Dersom du trenger inspirasjon anbefaler jeg http://bama.no/, det er supre sider med masse oppskrifter, fakta og instruksjonsvideoer.

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Nam nam, det så spennende ut! Vi lager også mye smoothie, dog ikke med like spennende ingredienser! Mitt lille triks for å øke fiberinnholdet er å ha Kruskakli oppi 🙂 Pleier også å fryse ned godt modne bananer til senere bruk… Det er gøy at man kan improvisere så mye, klarer stort sett alltid å mikse sammen noe uansett hva jeg har i huset. Takk for inspirasjon, kanskje juicing blir neste prosjekt..? Ha en fin helg, syns du har fått til en fin og variert blogg!

  2. Smart triks, takk! Metter sikkert veldig bra da.
    Juicing anbefales veldig sterkt, spesielt til grønnsaker. Bruk litt epler til så blir det alltid godt, og så føler man seg så ufattelig sunn 🙂

  3. […] bruker jeg pærer, sitron, spinat, agurk, ingefær, det jeg måtte finne Du finner mer om juicing her, på denne hjemmesiden og hos […]

  4. […] min vil bli min trofaste frokostshake, alternativt hjemmelagde juicer nærmere sommeren. Nøtter, avocado og frukt som jobb-snacks. Lunsj på jobben er en stor salat, og […]


Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

