Fine barnehagen

03/09/2009, kl. 21:14 | Publisert i Christopher | 3 kommentarer

Happy

Idag har Christopher og jeg vært på besøk i barnehagen Christopher skal begynne i senere i høst. Det er en liten familiebarnehage med bare åtte barn, og alle er omtrent like gamle som Christopher. Jeg har vært der tidligere og visste at de ansatte var veldig flinke, trygge og søte, og at det var masse leker, fine farger og et fint og trygt uteområde.

Likevel har jeg gruet meg så veldig til han skulle begynne i barnehagen. Mest for min egen skyld, må jeg innrømme. Jeg skal begynne å jobbe igjen etter nyttår og skulle gjerne ha ventet lenger fordi jeg ikke ville være så mange timer uten ham. Jeg har gruet meg til gråting ved avlevering, tanker om at han ikke skal trives, bli redd og savne mammaen sin, nye rutiner og alt det der. Huff!

Men etter dagens besøk er det så mye lettere! Han lekte så fint med de andre barna der, krabbet rundt, «snakket» masse med de ansatte og trivdes så godt, og jeg så hvor fint det kommer til å bli for ham. Han har allerede fått sin egen stol med navnet sitt på!

Han kommer til å ha korte dager lenge, og det er fortsatt et par måneder til vi begynner. Det er akkurat som om det gikk opp for meg at han begynner å bli stor og har godt av å se andre enn mammaen sin i løpet av en dag også. Andre ettåringer å leke med og lære av, og andre snille voksne å knytte seg til. Og med korte dager rekker jeg ikke å savne han så fryktelig (håper jeg) heller.

Er veldig glad i kveld.

(Illustrasjon: BLacKGas)

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Det må være godt å kunne puste ut og vite at du sender barnet ditt i en trygg og god barnehage, og at du kan se med egne øyne at han trives. Men vil tro at det fortsatt er litt vanskelig å skilles fra ham, i hvert fall de første gangene. Men på den annen side vil du kanskje sette EKSTRA mye pris på alle stundene du får sammen med ham? 🙂

  2. Sv:

    Haha, morsomt at du ble så inspirert at du vil klippe deg selv! 🙂

    Kommer en liten forklaring senere i dag, må bare bli ferdig med fredagsvasken! 😉

  3. Hei Cecilie!
    Fant bloggen din i går og ville bare si hei! Dvs, det var vel Thomas som fant den og viste meg den. ;o) Lenge siden sist, og morsomt «å høre nytt» om deg og dine. Nydelig liten gutt du har fått!
    Vi har også fått en gutt til siden sist. Han kom i juni. Du kan se han i bloggen min, som også er helt nystartet.

    Ha en nydelig dag!
    Klem, Camilla


Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

