Sorte Hunter-støvler

14/09/2009, kl. 12:39 | Publisert i Mote | 44 kommentarer

Jeg har hatt et par grønne Hunter-støvler i noen år, de er faktisk supre til hagebruk 😉 De er blitt litt flekkete (noen som vet hvordan man kan få det av?) og jeg har fått veldig lyst på et par sorte etter at jeg så dem på noen i helgen. Men, de er ikke akkurat gratis, så jeg har gjort litt research på hvor de er billigst.

Jeg fant denne siden: https://www.countryattire.com/

Nettsiden ser ut som om den er hovedleverandør av fritidsklær for Dronningen av England, men de har altså Hunter-støvler til usle 55 pund. Og det er gratis frakt! De selger også fleece-strømper til å ha inni støvlene til 15 pund, dermed under den magiske 200-kronersgrensen for å slippe toll.

Ganske så mye billigere enn f eks Lille Vinkel sko som tar kr 1200,-!

Hunter

44 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hunters er kule, men jeg er egentlig ikke så stil- eller merkefiksert, så jeg tar mine marineblå vikingstøvler hvis det regner og jeg ikke kan bruke de vanntette joggeskoene mine 😛

  2. Hei Cecilie!
    Hei!
    Jeg la igjen følgende kommentar litt vel langt ned i bloggen din ved et mistak, og legger den her også så du helt sikkert ser den… ;o) :

    Fant bloggen din i går og ville bare si hei! Dvs, det var vel Thomas som fant den og viste meg den. ;o) Lenge siden sist, og morsomt “å høre nytt” om deg og dine. Nydelig liten gutt du har fått!
    Vi har også fått en gutt til siden sist. Han kom i juni. Du kan se han i bloggen min, som også er helt nystartet.

    Ha en nydelig dag!
    Klem, Camilla

    • Hei Camilla!
      Så gøy å høre fra deg!
      Har vært innom deg og kommentert 🙂
      Klem

  3. Hunterstøvlene er fine, altfor fine til hagen – og alt for dyre. I hagen er det nedbrettede viking seilerstøvler som gjelder, de er uslitelige.

  4. Kort spm til deg som har disse støvlene. Hvordan er størrelsen? Jeg har vanligvis 36 – 36,5 i sko. Bør jeg bestille strl. 37? Leste ett sted at strl. 36 egentlig er 35/36.

    Takknemlig for svar! 🙂

    • Hei Nina! Jeg er vanligvis en liten str 38, og bestilte str 37. De passer perfekt. Burde kanskje tatt str 38 hvis jeg skulle hatt tykke sokker i, men det har jeg ikke planer om. Var jeg deg ville jeg gått for str 36, 35 blir kanskje for smått? Er du usikker kan de jo ev prøves i en butikk før du bestiller (hvis du hadde tenkt til å bestille på nett)?

      Lykke til, jeg er kjempefornøyd med mine!

      • Takk for svar!

        Er så heldig at søs bor i England, så tenkte å bestille på nett der, og sende hjem til henne. Takk for tipset. Finner en butikk i Oslo som selger, og sjekker ut størrelsen der først.

        🙂
        Nina

  5. Hei Cecilie!

    Søkte på nettet etter Hunterstøvler og kom over bloggen din:-) Har et spm. angående å bestille fra England….ser at der er fri frakt men lurer på hvor mye du måtte betale i toll i.o.m at støvlene koster 55 pund?

    Ha en fortsatt strålende dag.

    • Hei Siri Beate,
      Beklager litt sent svar 🙂
      Jeg fikk brev fra Posten der de ba meg sende kvittering med dokumentasjon på pris. De jeg kjøpte støvlene av hadde nemlig skrevet en veldig lav sum (husker ikke hvor mye) på pakken, sikkert for at jeg skulle unngå/få lavere toll. Veldig snilt gjort, men tollerne gikk tydeligvis ikke på den. Så dermed betalte jeg 25% – husker ikke akkurat hva det ble, men uansett billig!

      God helg!

      Cecilie

  6. Hei. Jeg har litt lyst til å bestille hunter fra nettsiden nevnt overfor i diskusjonen. men er det en sikker måte å handle på den nettsiden, er det trygt? noen som har bestilt? Hvor mye sånn ca norske kroner koster skoene ?

  7. Hei Cecilie! 🙂
    jeg kom også over bloggen din når jeg googlet Hunter støvler 🙂
    er jo helt fantastisk at de er såå billige, knapt 500,- :):)

    har du bestillt fra denne nettsiden? Er det trygt og ordentlig? 🙂

  8. Hei! Har noen sp.mål ang skoene. Er det 25% uansett pris? Aldri kjøpt via nettet før skjønner du 🙂

  9. Hei Sue!

    Ja, jeg bestilte fra denne siden, super kundeservice og rask levering. Trygt og ordentlig!

    Hei Kate!

    Anbefaler denne siden med svar på det meste om netthandel: http://www.toll.no/templates_TAD/Subject.aspx?id=66240&epslanguage=NO

  10. Hei!

    Ser at en liten oppklaring er på sin plass.

    25 % er merverdiavgift (moms) som må betales på alt (over kr 200) som importeres til Norge.

    Sko/støvler er tollfritt i motsetning til klær, som belastes med 10,7 % toll.

    Håper dette gjør tingene litt klarere 🙂

  11. hvor lang tid tok det før du fikk støvlene? 🙂

    • Hei, beklager sent svar! Det er en stund siden jeg fikk dem så jeg husker ikke helt – en ukes tid kanskje?

  12. kjempe bra tips!
    har nettopp bestilt, så TUSEN TAKK!<3

  13. Superbra at du tipset om denne butikken – og med den kursen det er på pundet nå om dagen 🙂 Har nettopp bestilt, og som tipset om sokkenen separat for å unngå moms på den forsendelsen.

  14. Superbra tips! Takk 🙂

  15. hei!
    Hvor mye er 55 pund i norske kroner da? 🙂 jeg kan ikke slikt…

  16. jeg vurderer veldig og kjøpe et par! men jeg lurer, hvor mye ble alt til sammen? med toll-greia og sånt?:)

  17. hei kom nettop over bloggen din når jeg søkte på » hunter støvler» 😉 vurderer nå å kjøpe et par fra den siden du bestillte fra, men lurer på et par ting; 1.var det ekte vare du fikk? ( siden det er så billig liksom)
    2. hvor lang tid tokk det?
    3. og hvor måte du betale utenom (toll/moms?)

    Hilsen louise 🙂

    • Hei Louise,
      Oj, nå er det såpass lenge siden at jeg ikke husker helt hva det kom på. Frakt kommer opp underveis i bestillingen, og så er det jo toll/mva. Tror det er en link lenger opp i kommentarene her, til Tollvesenets sider, som forklarer bedre? Det er uansett billigere enn å kjøpe her! Beklager at jeg ikke kan være mer spesifikk, er fortsatt i feriemodus 🙂

  18. mye måtte du betale* skrev feil 😉

  19. Jeg bestilte støvlene 4.aug og fikk dem 13, så det tok litt over en uke. Jeg måtte betale 55 pund for støvlene på nettsiden (ca 500 norske kroner)så 110 kr i fortolling, og 131 kr i MVA. Det ble en kostnad på 741 kr til sammen 🙂

    • Måtte du betale toll..støvler skal jo være tollfritt??

  20. Takk for tipset, no er det bestilt Hunter støvler til vestlandet og

  21. Jeg er en størrelse 38,5 men 38 går fint, hvilken størrelse ville du kjøpt da? er de små eller store i størrelsen? 🙂

  22. kan du legge ut link til akkuratt de skoene du kjøpte ? 😀 Er ikke så god på sånne nettsider 😛

  23. http://www.countryattire.com/products/hunter-original-tall-metallic-wellington-boots–pewter.html

    Disse metallic sølvfargede støvlene er mye mørkere i virkeligheten, de er mer mørk grå metallic, fargen på bildet samsvarer ikke med fargen i det hele tatt, men jeg er fornøyd likevell 🙂

    Str. 40/41 passet til meg som vanligvis bruker str 41.

    Takk Cecilie for tipps om siden!

    Mvh Pernille

  24. Hvor høye er skoene? Jeg er redd for at de ikke er så langt opp på leggen? De som du kjøpte altså. Vil ha støvlene, men er redd for at de ikke går like langt opp på leggen som jeg vil.. Kunne du lagt med et bilde av deg selv med de på? eller bare for å vise hvor høyt de går? Eller si cm…

    • Fikk mine igår. Ikke vær redd! De er lange :)!

  25. Er du sikker på at de er ekte? Tenkte jeg skulle bestille de, men vil gjerne være sikker på at de er ekte 🙂 Håper du svarer!

    • Hei Silje, de er ekte 🙂

  26. Hei! hvor mye kjøpte du de for i norske kr? Leste ikke igjennom alt, hehe, så hvis du kunne svart på det? Og hvor lang tid det tar med å få dem? jeg finner ikke linken skjønner du, til den prisen du har kjøpt de for.
    Klem

  27. hei, jeg lurte på, jeg bruker størrelse 37, men jeg pleier å ta størrelse 38! men på siden står det at det ikke er flere igjen i 38:(
    burde jeg da ta størrelse 39 eller blir de for store ??

  28. Takk! Har letet lenge etter en side med billige hunterstøvler =)

    For på norske sider koster de bare 1 200 – 1 600 BTW «/

  29. Hei! Jeg bestilte mine den 19.12 og nå har det gått 11 dager.. Er dette normalt? Hvor lang tid kan det ta da før jeg får dem?

    Vær så snill å svar!

    • Hei! Beklager sent svar, har avsluttet bloggen så jeg er ikke inne her så ofte lenger. Håper du har fått støvlene nå? Antageligvis tar det ekstra lang tid pga julen 🙂

  30. Hei 🙂 ser ut til at du har gitt denne nettsiden flere kunder pga innlegget ditt 🙂 eg og fant bloggen din da eg googlet hunter støvler…
    Har lest gjennom kommentarene, så trur eg skal prøve å bestille fra denne siden eg også,sparer tross alt noen hundrelapper 🙂
    Tusen takk for tipset….

  31. Hei 🙂 jeg bare lurte på om det er 100% sikkert at de er ekte? de var såå blilig at jeg ble litt usikkert 😛

    • Jada, det er sikkert 🙂


Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

