Solskinnshistorier fra barnehagetilvenning ønskes!

05/11/2009, kl. 11:27 | Publisert i Christopher | 4 kommentarer

p7a31f9de-cd09-4554-aa70-09914dbf1666

Mammas baby begynner å bli stor.

På mandag skal Christopher og jeg starte barnehagetilvenning. Jeg skal ikke begynne å jobbe på noen uker ennå, men jeg vil ha god tid på tilvenningen og starte med korte dager, ikke minst for min egen skyld. Jeg tror det blir bra – han har vært veldig heldig med barnehagen. Det er en liten familiebarnehage med personale jeg føler meg trygg på, resten av kompisgjengen går der og ikke minst, nå begynner han å bli såpass stor gutt og aktiv og jeg føler at han vil ha godt av å leke mer med andre barn og knytte seg til andre voksne.

Jeg synes det er utrolig vemodig, selv om det er fin milepæl. Det er slutten på en periode som ikke kommer igjen. Jeg klemmer ekstra mye på Christopher om dagen og må innrømme at jeg gruer meg litt.

Så derfor – dere som har vært gjennom dette før, kan ikke dere komme med noen oppmuntrende historier? Da blir jeg veldig veldig glad og kan bruke helgen på merking av klær istedenfor å ha klump i halsen 🙂

(Foto: Bjørn Stuedal)

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hei!

    Koslig blogg 🙂

    Jeg har en solskinnshistorie å fortelle, hehe 🙂
    Jeg hadde det akkurat som deg, følte meg helt lammet i kroppen, følte meg nesten som en robot som bare ble styrt til dette..

    Jenta mi begynte på en 9-avdelingsgruppe og det viste seg å være en super gruppe med flotte voksne. Ikke en eneste dag har jenta mi grått når vi har levert hu. Hu storkoser seg i barnehagen, og jeg må friste med ting vi to kan finne på når jeg skal ha hu fri. Hvis jeg bare spør om hu vil ha fri, vil hu heller i barnehagen 😉

    Og vi har det helt fint hjemme altså, så ikke folk misforstår og tror jenta har det fælt hjemme, hehe 🙂

    Den av oss som har grått ved barnehagelevering er meg…. Klarte å holde meg til jeg hadde lukka porten, og etter det gråt jeg i strie strømmer.. Og hele første året, ja du leste riktig, hele første året måtte mannen min levere hu. Jeg syns det var så utrolig vondt å «sette» hu igjen der..

    Men vi har vært så heldig å kunne hatt korte dager hele veien, så hu er i bhg fra kl 9-15. Og skal jeg studere frem til mai, så da vet jeg at hu fortsatt får like korte dager frem til da iallefall 🙂

    Og nå er det jeg som leverer hu siden mannen har fått annen arbeidstid, og det går veldig greit nå siden jeg vet at hu trives så godt 🙂

    Men vet akkurat hvordan du har det, men jeg lover deg at det går bra til slutt 🙂

    Masse lykke til med bhgstarten, ble litt langt dette, hehe 🙂

    • Tusen tusen takk for fin kommentar, det hjelper veldig! Jeg er også så heldig å kunne ha korte dager i begynnelsen. Veldig deilig å være fleksibel på det 🙂

  2. Våre barn har først begynt i barnehage da de har vært to år gamle, så det er kanskje ikke helt det samme. Men det har gått veldig bra alle gangene! Det er verst for mor… Jeg skjønner godt at du ikke syns dette er så stas, og det kommer til å bli tøft når du skal levere de første gangene. Kanskje kommer Christopher til å gråte også, men som regel går det fort over når du har gått. Og antagelig går det ikke så mange dagene før han syns det er helt greit at du forlater han.
    Dere er heldige som skal begynne i en liten barnehage med flere små. Han kommer til å bli godt tatt vare på.

    Jeg for min del har grått like mye den dagen guttene har sluttet i barnehage… Da er det noe nytt og «utrygt» som starter mens vi forlater det trygge, kjente stedet fullt av omsorg. ;o)

    Det du kan se frem til er å hente Christopher! Det er så deilig å se de igjen etter noen timer borte fra hverandre! Da blir det mye kos, tenker jeg…

    • Takk Camilla! Det er nok verst for meg, ja. Håper ihvertfall det 🙂 Huff, milepæler kan være både vanskelige og fine! Ønsker deg og familien en kjempefin helg.


Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

