Farvel Felix

13/11/2009, kl. 14:55 | Publisert i Cecilie | 2 kommentarer

il_fullxfull.96415581

Katten vår døde idag. Han ble tolv år gammel, og jeg har hatt ham helt siden han var en sprelsk liten kattunge. De siste årene har han fått være utekatt med stor hage å boltre seg i, men den siste tiden har han blitt en helt annen katt. Han har stort sett ligget nede i kjelleren og sovet, unngått oss og angrepet pappaen i huset helt umotivert et par ganger.

Det har vært veldig veldig vanskelig for meg å ta avgjørelsen om å ende livet hans, men etterhvert har jeg sett at det er det riktige å gjøre. Jeg hadde håpet å være med han til dyrlegen selv, men jeg merket at jeg utsatte og utsatte det siden jeg gruet meg så veldig – så pappaen gjorde det for meg. Han holdt Felix, klappet han og sa snille ord, og det gikk veldig fort. Likevel er jeg veldig lei meg nå.

Kjære kjære Felix, jeg håper du er i kattehimmelen og får livrettene dine, rå karbonadedeig og pikekyss, hver dag, jakter og leker og koser deg i solen!

(Illustrasjon: joojoo)

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Dette var trist. Jeg ble lei meg jeg også. Håper de har noen fine vegger han kan slikke på der han er nå…..

  2. Ja, håper det. Huff, skikkelig deppa nå!


Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

