Regine Stokke

28/11/2009, kl. 23:08 | Publisert i Cecilie | 4 kommentarer

Ikveld er jeg alene hjemme. Christopher sover, mens pappaen er på julemiddag med kompiser. Som hver dag den siste tiden er jeg innom bloggen til Regine Stokke. Du har kanskje hørt om henne? Regine er en 18 år gammel jente fra Kristiansund som har kreft, og som har fått svært liten tid igjen å leve av legene. Hun blogger om dette og har Norges mest leste blogg. Hun og familien feiret jul 24. november fordi hun ikke tror hun lever 24. desember.

Det er hjerteskjærende, imponerende og håpefullt på samme tid. Mirakler kan skje, men mest sannsynlig så klarer ikke Regine dette. Likevel klarer hun å være så åpen, hun forteller om livet sitt, tanker om døden, alle hun må forlate og sorgen hun skulle ønske familien slapp å oppleve. Hun skriver om sitt store ønske om å kunne slite med hverdagsproblemer. Å kunne ha regn, trøtte morgener, julegavestress og småkrangler som sine største bekymringer. Det er så enkelt og vi vet det jo alle sammen – ikke ta det livet vi lever for gitt! Sett mye mer pris på det. Hev irritasjonsterskelen. Slapp av. Klem barna dine, kjæresten din eller andre du måtte være glad i litt ekstra og kjenn på hvor heldig du er.

Og les bloggen hennes. Jeg tror sannelig jeg blir et bedre menneske av å gjøre det.

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hei 🙂
    Jeg er og fast leser av bloggen til Regine.
    Har fulgt den bloggen en stund nå og jeg må si det er sterk lesning!!

  2. Jeg har også lest bloggen hennes en stund! Er veldig trist å lese at hun trolig ikke klarer det:( Tror ikke jeg vet om sterkere blogg enn hennes..

  3. Regine Stokke er virkelig sterk! Skulle ønske det var noe vi kunne gjøre for å få henne på bedre plass 😦

  4. […] Stokke, som jeg har skrevet om før, døde i dag, for bare noen timer siden. Jeg gråter for et menneske jeg aldri har møtt, og […]


Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

