Kyllingkjøttdeigkjøttboller

18/01/2010, kl. 17:22 | Publisert i Mat og oppskrifter | 2 kommentarer

Det er mulig at kyllingkjøttdeigkjøttkaker ikke egentlig er et ord, men pyttsann. Jeg har aldri kjøpt kjøttdeig av kylling før, men idag gjorde jeg det, litt på impuls. Og jeg lagde kjøttkaker av dem – og de ble så gode at de forsvant på rekordtid! Så fort gikk det at jeg slett ikke fikk tatt noe bilde (Bildet er lånt fra Den Stolte Hane).

Men – dere må få oppskriften likevel. Den ble tatt veldig på feelingen og jeg brukte det jeg hadde.

1 pakke kyllingkjøttdeig
2 sjalottløk, finhakket
1 ts sterk sennep
1 dæsj sweet chili sauce
litt jyttemel (alt slags mel funker nok)
1 egg
salt og pepper

Jeg blandet alt sammen, formet små boller og stekte i nøytral kokosolje, som jeg alltid steker i. Namnamnam! Christopher spiste to, og storesøster og pappaen sa det var de beste kjøttbollene de hadde smakt 🙂

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ohh! Det hørtes nydelig ut! Det skal jeg prøve meg på!

  2. […] steke eggerøre og ta med en pakke røkelaks, ta med suppe på termos, eller andre middagsrester. Kyllingkjøttkakene er geniale til nistemat! Ta de opp fra fryseren litt før dere skal dra, legg i plastbokser og når […]


Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

