Jeg er Nancy Drew!

22/02/2010, kl. 10:41 | Publisert i Cecilie | 3 kommentarer

Sånn kan det se ut når man sporer iPhonen.

Mandag! 15 minusgrader! Det snør! Heldigvis er det vinterferie og mindre trafikk på vei til og fra jobb. Og Christopher har slett ikke vannkopper, utslettet forsvant over natten og gudene vet hva det var. Jeg sto slalåm på lørdag, for første gang på maaaaaaaaange år (riktignok bare i barnebakken, men dog) Og det er OL! Så alt i alt mye å glede seg over 🙂

Verre enn vinterværet er at min iPhone er tapt, igjen. Denne gangen er det ikke Christophers skyld, men en eller annen frekkas som stjal den da jeg handlet på lørdag. Da jeg oppdaget at den var borte, trodde vi først den hadde falt ut i bilen, og lette uten å finne den. Min geniale kjæreste kom da på at vi kunne spore den! Med MobileMe, en tjeneste på iPhone, kan du så lenge den er påslått spore telefonen fra web. Og det gjorde vi. Vi fulgte den helt til en konkret adresse på Lambertseter, en blokk med 16 leiligheter. I tillegg til å ringe på hos alle og spørre om noen hadde funnet en telefon, sendte jeg også meldinger til telefonen min hvor jeg skrev at vi hadde sporet den og oppfordret den som hadde «funnet» den til å gi den tilbake. Da vi ikke hørte noe slettet jeg alt innholdet på den – alt dette kunne jeg gjøre fra pappaens iPhone.

Ingen av de vi snakket med innrømte å ha funnet telefonen. Pussig. Jeg tviler på at politiet ville ransaket alle leilighetene, så vi kom rett og slett ikke videre. Men det er en veldig rar følelse å være så nær, og forhåpentligvis ble det et veldig ubehagelig tyveri for frekkastyven!

Resten av helgen var jeg uten telefon – nå venter jeg på lånetelefon på jobben. Ny iPhone må bestilles, jeg håper det er kort leveringstid….

Les om Kevin, som også mistet telefonen sin, og sporet den med MobileMe! Han var heldigere enn meg, og klarte å få den tilbake 🙂

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Wow! Utrolig kult! Visste ikke at dette er mulig, skal difinitivt ha det i bakholdet, selv om jeg håper jeg aldri kommer i lignende situasjon. Ønsker deg en fin dag:-) Håper abstinensene ikke er for sterke …

    • Ja, kjempesmart! Jeg brukte det også en gang jeg ikke fant telefonen min – pappaen hadde tatt feil og tatt med min til en kamerat. Det skjønte jeg da jeg fant min på kartet, på kameratens adresse, og slapp å lete mer hjemme. Men pass på å enable (norsk ord?) i MobileMe 🙂 Har endel abstinenser når jeg sitter her med døll Nokia-lånetelefon…

  2. […] søndag var vi på Ekeberg med venner (der jeg ble frastjålet telefonen min IGJEN. Sliter nå med en eldgammel HTC mens jeg venter på ny. Grøss!) og jeg hadde med mat. Jeg stekte […]


Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

