Bursdag og kvinnedag

08/03/2010, kl. 12:15 | Publisert i Cecilie | 7 kommentarer

Idag har jeg bursdag! Jeg har alltid syntes det er stas å ha bursdag på kvinnedagen – og jeg er født i 1975, FNs internasjonale kvinneår. Veldig gøy, er det. I år er det 100 år siden kvinnedagen ble innstiftet, og jeg synes å merke at det er ekstra mye fokus på kvinnedagen iår? Vi har nettopp hatt Sagen-saken, og i natt vant for første gang en kvinnelig regissør Oscar-statuetten, både for beste film og beste regi. Gratulerer Kathryn Bigelow!

Avisene og mange blogger er fulle av debattinnlegg med ulikt fokus på kvinnekamp og feminisme, alt fra idrett til likelønn og abortsak. Jeg oppfordrer alle som har tid til å lese så mange innlegg som mulig – kvinnesak er fortsatt svært viktig! Jeg burde selvsagt ha skrevet massevis om temaet selv, men det kan jeg spare til en dag det ikke er like mye fokus andre steder 🙂

Vi hadde feiring med familien i går, ikveld skal Pappaen og jeg ha en rolig feiring med god middag og en film. Gleder meg!

(Illustrasjon: jennysbakeshop)

7 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Gratulerer med dagen:D

  2. Gratulerer med dagen, Cecilie! Håper den blir fantastisk:-)

  3. Gratulerer så mye med dagen, Cecilie!

    Det blir lett å huske for meg fordi pappaen min også har bursdag i dag. Jeg synes alltid det var så stas da jeg var yngre at jeg kjente noen som har bursdag på kvinnedagen. Nå kjenner jeg opptil flere 🙂

    Håper du får en fin dag og at filmen er like bra som boken…. jeg har nemlig ikke sett denne siste filmen enda selv, bare lest trilogien.

  4. Gratulerer!!

    Enig, veldig fint – både årstall og dato – å ha bursdag på:)
    Kos deg med feiring.

  5. Gratulerer så masse med dagen! Håper du har kost deg!

  6. Jeg får si gratulerer med gårsdagen – dobbelt opp!

  7. Folkens – tusen tusen takk for koselige bursdagshilsener! Dagen ble kjempefin 🙂


Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

