Earth Hour 2010

26/03/2010, kl. 10:16 | Publisert i Politikk og samfunn og sånn | 2 kommentarer

Snart påskeferie og jeg gleder meg! Siden Christophers barnehage er stengt i påsken skal jeg ha fri hele påskeuken, for første gang på flere år. Det blir deilig med masse familietid og kos og ski – vi skal utnytte den siste resten av vinteren, og etter påske kan det godt bli vår for alvor! Det har vært en laaaang vinter og jeg er litt lei av snø nå.

I helgen skal vi stille klokken – et godt tips for å huske hvilken vei er å tenke på at klokken alltid skal stilles MOT sommeren. På våren skal den stilles frem, på høsten tilbake.

En annen ting som skjer i helgen er Earth Hour. Det er WWF som står bak Earth Hour, som er et initiativ for å få så mange som mulig til å slå av alt lys og annen elektrisitet hjemme i en time på lørdag 27. april klokken 20:30 (lokal tid). Dette startet i Australia i 2007 og er nå verdensomspennende. Benytt anledningen til å tenne stearinlys og spille et brettspill, gjerne lenger enn en time!

Her kan du trene på å skru av lyset 🙂

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vi gira oss opp til Earth Hour i fjor, og gutta gikk bare og telte ned. Stor var skuffelsen da vi skrudde av lysene, og så utover byen at mange hadde lys på! Så jeg oppfordrer alle til å bli med i år – jeg mener, vi snakker EN time!
    God påske, by the way…

    • Hei Pia, litt forsinket god påske til dere 🙂


Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

