Bikini Boot Camp

19/04/2010, kl. 12:53 | Publisert i Cecilie, Mat og oppskrifter, Trening | 7 kommentarer

Ikveld begynner Bikini Boot Camp! Det er ti ukers intensiv trening frem mot sommerferien, og selv om det forhåpentligvis blir litt lettere å iføre seg bikini etterpå, så er ikke det hovedmålet. Bedre form, forebygge ryggproblemer og få mer energi er – helt ærlig – hovedmotivasjonen, kanskje med bedre selvtillit som en god nummer fire.

Ifjor på disse tider hadde jeg akkurat avsluttet et tre måneders barseltreningskurs kalt Mommy and Me ved samme treningssenter, og fått supre resultater. Vi var en liten gruppe nybakte mammaer som fikk spesialtilpasset trening og ernæringsråd av Marie, som driver treningssenteret som tilbyr dette, og det kan ikke anbefales sterkt nok!

Spise masse av dette…. (Illustrasjon: AngiesIris)

Jeg har jo trent tidligere, men alltid gitt opp før jeg har fått noe særlig resultater. Her funket det, fordi vi var en liten gruppe som trente sammen. Vi trente inne den første tiden og etterhvert mer ute, og babyene var med! Å løpe intervalltrening på en grusbane er tungt nok i seg selv – prøv å trille en barnevogn med baby i foran deg i tillegg 🙂 Jeg gikk ned de kiloene jeg ønsket og utover sommeren gikk jeg ned enda mer, til det nesten ble litt for mye.

… og mindre av dette. (Illustrasjon: heidiadnum)

Dessverre, dessverre har jeg klart å legge på meg de fleste av disse kiloene igjen gjennom vinteren. Lite trening, bilkjøring til jobb istedenfor daglige trilleturer og diverse dårlige unnskyldninger som ferie, jul og påske, med for mye god mat og godteri, har skylden. Men nå er det nok! Nå skal jeg tilbake der jeg var og jeg gleder meg!

  • Jeg gleder meg til å føle meg bedre og ha mer energi.
  • Jeg gleder meg til å kunne bruke alle klærne mine, også de jeg kjøpte i fjor sommer.
  • Jeg gleder meg til å føle at jeg fikser dette.

I tillegg til treningen skal jeg gjøre en innsats på matfronten. Hverdagsmaten vår er veldig sunn, men jeg skal kutte ut det meste av alt som kommer i tillegg. Jeg elsker cola og iskaffe, men det skal kuttes ut – eller kanskje ned til maks en iskaffe og en glassflaske cola i uken. Jeg skal kutte ut pasta og brød. Jeg har heldigvis ikke noe vanvittig sjokoladesug, så det skal gå greit å kutte ut, dessuten har jeg noen fine erstatninger jeg kan legge ut senere.

Frokosten min vil bli min trofaste frokostshake, alternativt hjemmelagde juicer nærmere sommeren. Nøtter, avocado og frukt som jobb-snacks. Lunsj på jobben er en stor salat, og middag som vanlig, der har vi god kontroll. Kveldene blir nå i hovedsak brukt til trening og ikke hjemmekos, så behovet for snacks blir liksom ikke det samme – heldigvis elsker jeg cottage cheese, så det får bli en eventuell kveldsmat.

Jeg har veid meg og tatt før-bilder, som jeg skal vurdere å publisere senere hvis etter-bildene blir bra nok. Pappaen kommer til å være en flott støtte, og jeg kommer til å dokumentere så mye som mulig her, og håper det hjelper også. Marie er en veldig flink og motiverende trener og veileder, og jeg tror ikke jeg kunne valgt noe bedre treningsopplegg. Sist, men ikke minst stoler jeg på meg selv! Jeg har gjort det før, og jeg skal greie det igjen 🙂

7 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Flinka deg, du er helt rå når det kommer til motivasjon!! Ble gira her jeg også, så litt misunnelig på at du kan kaste deg rundt med en rygg som er tusen ganger bedre enn min 😦 buuhuuu, jeg får bruke stepmaskinen her hjemme og begynne å sykle litt ute. kanskje det hjelper i den store sammenhengen hehe.. 🙂

    Vi sees på mandag hos sjefs-kveldsmat-lageren vår, LINE ;o)

    Kos og klem

    • Ja, det var veldig gøy igår, altså. Utrolig deilig å være igang og ha et mål! Kjipt at du ikke kan være med, det er noe helt annet å skulle gjøre alt selv, jeg har innsett mine begrensninger der 🙂
      Ja, vi sees mandag, jeg dropper faktisk en treningsøkt for deres skyld 🙂

      Stor klem

  2. Høres ut som en morsomt og god investering:-) Skulle gjerne gjort det selv! Det er altfor lenge siden jeg har trent ordentlig nå, men vil egentlig starte opp igjen. Lykke til, hvertfall! Håper forresten godgutten din er helt frisk igjen.

    Klem Mammadamen

    • Takk Mammadamen! Nå er jeg igang, og håper å holde helt ut, og videre også. Vanskelig å få tid med små barn, og en mann som også gjerne skulle ha trent, i tillegg til at vi gjerne vil se hverandre… Vi får ta litt om gangen. Og Christopher er heldigvis pigg igjen 🙂

      Ønsker deg en super dag!

  3. […] Bikini Boot Camp er inne i sin siste uke, og jeg er spent på fortsettelsen! Jeg er ekstremt fornøyd, har hatt det kjempegøy, og ser og merker resultater. Jeg er blitt veldig glad i styrke- og intervalltrening og kommer definitivt til å fortsette med det til høsten. Jeg håper også å få holdt formen noenlunde vedlike i sommer. Målet mitt er å få trent to ganger i uken, og å holde hverdagskostholdet ved like. Det er lov å merke at det er ferie, og spise en is, litt sjokolade og kanskje tilogmed en loffskive i lystig lag! […]

  4. […] med jubel, men med litt mindre gru jeg går inn i bikinisesongen. I går hadde vi avslutning for Bikini Boot Camp. Uten trening, men med kveldsmat, måling og veiing. Jeg er fornøyd med resultatene mine, det går […]

  5. […] Det føles kjempedeilig, og jeg skal med god samvittighet unne meg noe godt i kveld. Jeg trener Boot Camp og Tabata hos Marie og Anette på Studio Step Up, og det funker kjempefint for meg. Enkel […]


Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

