Statussøndag

25/04/2010, kl. 12:56 | Publisert i Cecilie, Mat og oppskrifter, Trening | Legg igjen en kommentar

Å, det er så digg å være igang! Vi har trent tre ganger, sist gang var torsdagens utetrening og jeg gleder meg til i morgen. Det er å fint å være en liten gruppe og vite at Marie faktisk ringer meg hvis jeg ikke kommer. Ikke at jeg har hatt noe ønske om å skulke ennå, men det kan jo skje! Treningen virker effektiv og er morsom.

Jeg har også gjort noen enkle grep med hensyn til det jeg spiser. Jeg har stort sett kuttet brød, spiser kun litt rugbrøg. Pasta og ris er helt borte. Sukker er kuttet veldig ned på. Jeg har kjøpt en plate 70% sjokolade til det verste sukkersuget og skal etterhvert øke til 85%. Ingen iskaffe den siste uken, men igår unte jeg meg en flaske glasscola som lørdagsgodt 🙂

Jeg gjør omtrent som jeg planla matmessig. Utfordringen min er rundt middagstider – jeg blir veldig sulten når jeg kommer hjem og må passe på å ikke ha noen fristelser i skapene. Rett etter middag har jeg ofte lyst på noe mer, helst noe søtt, så jeg må finne ut av hvordan jeg best hindrer det. Ellers funker nøtter, banan, avocado og cottage cheese fint som snacks, mellommåltider og kveldsmat. Jeg er blitt flinkere til å drikke vann også, men synes det er så kjedelig! Sukk… Tar meg i å åpne kjøleskapsdøren for å se om det ikke er noe annet jeg kan drikke – jeg må prøve å tilsette litt lime, sitron eller agurk for å se om det hjelper.

Jeg har jo bare såvidt startet, men synes allerede jeg merker det på kroppen. Jeg har mer energi (det kan selsvsagt også skyldes våren!) og merker at det har vært veldig riktig å kutte spesielt brødmat.

I helgen kjøpte jeg boken «Supermat» av Sara Chacko og Trine Berge. Hittil har jeg bare rukket å kikke på oppskriftene, og det ser så fantastisk godt ut! Det er litt mer komplisert å lage mat på denne måten – det er ingen ferdige løsninger, og der vi ellers ville brukt kjøttdeig eller ost brukes mange ingredienser sammen for å erstatte dette. Jeg blir uansett veldig inspirert og skal nok legge inn en bestilling hos Tidsporten snart for å fylle opp med det jeg ikke har i huset. Skal prøve å få lagt ut litt oppskrifter etterhvert som jeg tester dem også!

Idag lager jeg Annemas kikerter- og koriandersuppe, med noen små tilpasninger. Jeg bruker kyllingfilet da jeg ikke hadde noe annet passende kjøtt, og byttet ut paprikapulver med syltet chili. Den står og koser seg på komfyren mens Christopher sover ute og jeg forsøker å få ryddet litt her hjemme. Skal skrive litt mer om helgen senere!

Ønsker alle en super søndag 🙂

Legg igjen en kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

