Klar for bikinien!

29/06/2010, kl. 10:03 | Publisert i Helse, Trening | 5 kommentarer

Jeg feirer med denne bikinien fra Victoria’s Secret. Personen på bildet er IKKE meg 🙂

OK, det er ikke med jubel, men med litt mindre gru jeg går inn i bikinisesongen. I går hadde vi avslutning for Bikini Boot Camp. Uten trening, men med kveldsmat, måling og veiing. Jeg er fornøyd med resultatene mine, det går den rette veien! Jeg har gått ned i fettprosent, økt vannmengden, fått på litt mer muskler og gått ned i vekt. Min metabolske alder er også gått ned – den er nå et godt stykke under min egentlige alder (metabolsk alder sier noe om stoffskiftet ditt – hvor mye energi kroppen forbruker).

Vi fikk også en personlig tilbakemelding av Marie, der hun evaluerer innsatsen og formen vår, og kommer med noen tips til hva vi bør satse på fremover. Jeg bør øke intensiteten nå og gjøre mer tabata-trening (mer om dette senere, det er en type intervalltrening), samt styrke for ikke å miste muskelmasse – noe som er en fare når man går ned i vekt. Det er også viktig å få i seg nok proteiner. Noen av de beste, generelle tipsene Marie kom med var disse:

  • Ikke spis foran TV-en, da spiser man mer
  • Kutt opp grønnsaker, bær og frukt og ha fremme om kvelden – hjelper mot hvileløs leting i skap og skuffer etter noe å putte i munnen!
  • Ikke fokuser på non-fat eller light, disse produktene inneholder ofte MYE karbohydrater
  • Ikke la kafebesøk og ferier bli unntak, eller noe du skal unne deg. Velg de beste alternativene også her. Ofte kommer man langt med å droppe brødet (loffen).
  • Hvis du har lyst på sjokolade eller is – puss tennene. Eller ta tak i det området på kroppen du vil stramme opp og tenk – «Er det virkelig verdt det»?

Jeg håper virkelig å beholde den motivasjonen jeg har nå! For første gang skal jeg ta med treningstøy på ferie, trikset er å nøye meg med to dager i uken og ev mer får være en bonus. Jeg vil bare ikke falle helt av, som jeg gjorde i høst. Det å se resultater er helt utrolig motiverende! Så nå gleder jeg meg til Studio Step Up, studioet til Marie som arrangerer Bikini Boot Camp, kommer igang med høstsesongen i august 🙂

Oppdatering, om planlegging og ammestopp

23/06/2010, kl. 12:36 | Publisert i Christopher, Mat og oppskrifter | 4 kommentarer

Sommer! Deilig, deilig, med sol og snart ferie. Senere i sommer skal vi til Rhodos, og jeg gleder meg! Vi kjører safe ferie med Sunwing noen år til, tenker jeg, det er supersuksess for barn og veldig komfortabelt for voksne 🙂

Det er mye som skjer om dagen og dermed lite tid til blogging. Jeg vet jeg har sagt det lenge nå, jeg håper på mer tid i tiden som kommer. For det er mye jeg har lyst til å skrive om, men det er det med å få tid til å sette seg ned… Det går veldig i bølger.

Bikini Boot Camp er inne i sin siste uke, og jeg er spent på fortsettelsen! Jeg er ekstremt fornøyd, har hatt det kjempegøy, og ser og merker resultater. Jeg er blitt veldig glad i styrke- og intervalltrening og kommer definitivt til å fortsette med det til høsten. Jeg håper også å få holdt formen noenlunde vedlike i sommer. Målet mitt er å få trent to ganger i uken, og å holde hverdagskostholdet ved like. Det er lov å merke at det er ferie, og spise en is, litt sjokolade og kanskje tilogmed en loffskive i lystig lag! 🙂

Jeg skrev tidligere om det med å spise når man er på tur/i båt/på stranden/generelt langt hjemmefra. Alfa og omega er planlegging. Hvis du legger bittelitt tid og krefter i å lage god mat som du kan ta med deg, gjør det underverker for blodsukkeret, humøret, lommeboken, vekten og formen!

Sist søndag var vi på Ekeberg med venner (der jeg ble frastjålet telefonen min IGJEN. Sliter nå med en eldgammel HTC mens jeg venter på ny. Grøss!) og jeg hadde med mat. Jeg stekte kyllingfilet i biter med salt og pepper, la i en plastboks og rev parmesan over. Nam! Sammen med f eks valnøtter blir dette perfekt piknikmat. Ikke tar det lang tid heller. Du kan også steke eggerøre og ta med en pakke røkelaks, ta med suppe på termos, eller andre middagsrester. Kyllingkjøttkakene er geniale til nistemat! Ta de opp fra fryseren litt før dere skal dra, legg i plastbokser og når dere skal spise er de tint.

Vi pleier også å ta med noen skrelte gulrøtter, bananer, og gjerne jordbær, moreller eller vannmelon. Veldig godt og stas for barna, og det stagger faktisk det verste ismaset 🙂

En liten Christopheroppdatering: I helgen hadde jeg av ulike grunner tenkt til å slutte med amming. Jeg har jo gjort det i ganske nøyaktig 21 måneder nå, og selv om det er kos er Christopher ekstremt puppegal og det kan bli mye til tider. Men etter noen få dager da både han og jeg sørget, ga jeg opp hele prosjektet og bestemte meg for å ihvertfall holde på morgenammingen en stund til. Det var en ekstremt tilfredsstillende avgjørelse – og gjorde det igjen tydelig for meg at jeg må høre på mammahjertet. Ikke velmente råd fra familie, venner og barnehage, ikke Internett, eller helsesøster, men mitt eget hjerte!

Ha en strålende St. Hansfeiring!

(Illustrasjon: SusannahTucker)

Kandiserte epler!

20/06/2010, kl. 10:51 | Publisert i Christopher, Diverse gøy, Familie | Legg igjen en kommentar

Glad gutt har fått kandisert eple på Oslo Middelalderfestival! Anbefales!

Boot Camp-trening i regnvær

13/06/2010, kl. 12:24 | Publisert i Trening | 1 kommentar

Regnet øste ned på lørdag, men tre av oss gjennomførte likevel en super treningsøkt utendørs. Marie tok dette bildet av oss (meg til venstre) mens vi trente triceps. Utrolig deilig å trene om dagen, sånn er det når man står på lenge nok til å merke mestring og fremgang! Bare et par uker igjen av Boot Camp nå – er veldig spent på resultatene når vi måler og veier siste dag. Er også veldig spent på hvordan det skal gå å holde formen vedlike gjennom sommeren…

Om å spise på farten

08/06/2010, kl. 11:42 | Publisert i Helse, Mat og oppskrifter | 5 kommentarer

På lørdag var det strålende sol. Vi hadde mest lyst til å dra på båttur, men vi hadde endel småærender vi måtte få unna, så etter frokost dro vi avgårde. Vi hadde planer om å finne en strand på ettermiddagen, så vi skulle være borte nesten hele dagen. Som alltid hadde jeg pakket med meg vann og det vi hadde av nøtter. Dette viste seg å være altfor lite – dårlig planlegging!

Vi hadde tenkt til å spise lunsj ute, og fant en liten kafe på Vinterbro senter. Der hadde de baguetter (uaktuelt) og salater. Pappaen og jeg valgte salat med kylling og bacon, og jeg droppet brødet som fulgte med. Salaten var god, men det er jo så lite! Jeg synes ikke det er så spennende med mengder med kinakål el lign som det alltid er i bunnen, så halvparten blir alltid liggende igjen. Resultatet er at to timer senere er jeg supersulten igjen. Da er det innom en bensinstasjon for å kjøpe noe mer å spise. De har masse mat, men det er stort sett alltid kun det følgende:

1. Bakervarer (med masse sukker)
2. Salater (med masse vassen pasta og/eller krutonger, og en fire-fem reker)
3. Baguetter (stort sett av loff)
4. Pølser og hamburgere
5. Frukt, som er vel og bra, men ikke spesielt mettende. Prøver også å begrense meg til en om dagen.

Det jeg stort sett ender opp med å kjøpe på bensinstasjoner er grønne epler, nøtter og vann. Det er ikke veldig spennende i lengden og jeg savner noe mer å velge i! Skulle gjerne hatt en ordentlig salat, f eks med ren skinke, tunfisk eller kylling, bulgur, quinoa eller couscous, linser/bønner/kikerter, cherrytomater, rødløk, og med cottage cheese eller pesto som dressing. Til nød en ordentlig hamburger av rent kjøtt med glutenfritt hamburgerbrød. Eller en smoothiedisk hvor man kunne designe sin egen variant, av lettyoughurt, frukt og bær, og f eks havregryn! Eller hva med omelett som fastfood?

Jeg synes det er vanskelig å spise ute, og på farten! Enn så lenge må jeg bli flinkere til å lage matpakke. Og jeg er slett ikke ekstrem i matveien (tror jeg), men jeg prøver å unngå hvetemel, pasta, sukker og kjøtt med masse tilsetningsstoffer, og da er det ikke mye igjen. Spesielt ikke hvis jeg ønsker å bli mett.

Apropos tilsetninger – jeg leste i en test av grillpølser forrige uke at de fleste er tilsatt store mengder MUK, som er ben og rester etter slakteprosessen som er kjørt gjennom en spesiell maskin. Her kan du lese mer om MUK! Ikke veldig rart at jeg helst vil spise rent kjøtt?

(Illustrasjon herfra)

Bare skuldre

07/06/2010, kl. 09:03 | Publisert i Mote | Legg igjen en kommentar

Å, for en fantastisk skjorte Hanneli har! Synd den er vintage, bare.

Perfekte sommersko

05/06/2010, kl. 08:45 | Publisert i Mote | Legg igjen en kommentar

For en stund siden skrev jeg om de fine Toms-skoene! Nå har de kommet i wedge-utgave. Kjempefine!  Du kan se de ulike modellene på Toms hjemmeside. Dessverre sender de ikke til Norge. Du kan bruke en JetCarrier-konto, eller kjøpe dem fra f eks Lille Vinkel Sko! De har ikke alle fargene, men heldigvis den røde, som jeg har veeeeeldig lyst på… I tillegg kan du kjøpe den med 10% rabatt, akkurat idag!

7 ting dere kanskje ikke visste om meg

04/06/2010, kl. 15:18 | Publisert i Cecilie | 2 kommentarer

For en stund siden fikk jeg en utfordring fra Camulen! Den består i å fortelle 7 ting om meg selv dere ikke vet – eller, rettere sagt, ting jeg ikke har fortalt om på bloggen tidligere. Here goes:

1. Jeg vant en bil i spørreprogrammet «Askeladden» på TV2 som syttenåring.
2. Jeg leste nylig alle fire Twilight-bøkene på ti dager og ELSKET dem! (Liker du dem anbefaler jeg sterkt Midnight Sun)
3. Jeg har tre fallskjermhopp på CV-en. Det blir med de tre.
4. Min favorittblomst er liljekonvall.
5. De stedene i verden som har gjort mest inntrykk på meg er den lille kystbyen Beaufort i North Carolina, Byron Bay i Australia, og Tjøme, der jeg tilbragte alle somre i oppveksten.
6. Mitt største ideal er farmor. Hun var utrolig snill, morsom, jålete og generøs. Dessverre døde hun for snart fem år siden, uten å oppleve at Christopher ble født på bursdagen hennes. Så stolt hun ville ha vært!
7. Mine tre favorittband gjennom tidene er Smashing Pumpkins, Live og U2.

(Bilde: Rakefet0)

Vinn en lykketipsbok!

04/06/2010, kl. 10:43 | Publisert i Blogging, Diverse gøy | Legg igjen en kommentar

Mange av dere har kanskje fått med dere lykketipsprosjektet til Mammadamen? Siden februar har hun delt ut lykketips til medbloggere, og nå kommer de i bokform! Denne boken kan du vinne her. Heldigvis fortsetter hun med lykketipsene på sensommeren.

Jeg er en av de heldige mottakerne. Her er mitt lykketips:

Jeg tror kanskje du gjør dette, Cecilie, men jeg tenker også at du blir glad om du leser det. Jeg blir! Når Christopher har lagt seg, vink med deg mannen din inn til ham. Hold hverandre i hendene, og kikk på den sovende lille gutten deres.

Dette gjorde vi jo allerede, men ennå oftere nå! Tusen takk, Mammadamen 🙂

Her kan du lese alle lykketipsene!


Entries og kommentarer feeds.