Klar for bikinien!

29/06/2010, kl. 10:03 | Publisert i Helse, Trening | 5 kommentarer

Jeg feirer med denne bikinien fra Victoria’s Secret. Personen på bildet er IKKE meg 🙂

OK, det er ikke med jubel, men med litt mindre gru jeg går inn i bikinisesongen. I går hadde vi avslutning for Bikini Boot Camp. Uten trening, men med kveldsmat, måling og veiing. Jeg er fornøyd med resultatene mine, det går den rette veien! Jeg har gått ned i fettprosent, økt vannmengden, fått på litt mer muskler og gått ned i vekt. Min metabolske alder er også gått ned – den er nå et godt stykke under min egentlige alder (metabolsk alder sier noe om stoffskiftet ditt – hvor mye energi kroppen forbruker).

Vi fikk også en personlig tilbakemelding av Marie, der hun evaluerer innsatsen og formen vår, og kommer med noen tips til hva vi bør satse på fremover. Jeg bør øke intensiteten nå og gjøre mer tabata-trening (mer om dette senere, det er en type intervalltrening), samt styrke for ikke å miste muskelmasse – noe som er en fare når man går ned i vekt. Det er også viktig å få i seg nok proteiner. Noen av de beste, generelle tipsene Marie kom med var disse:

  • Ikke spis foran TV-en, da spiser man mer
  • Kutt opp grønnsaker, bær og frukt og ha fremme om kvelden – hjelper mot hvileløs leting i skap og skuffer etter noe å putte i munnen!
  • Ikke fokuser på non-fat eller light, disse produktene inneholder ofte MYE karbohydrater
  • Ikke la kafebesøk og ferier bli unntak, eller noe du skal unne deg. Velg de beste alternativene også her. Ofte kommer man langt med å droppe brødet (loffen).
  • Hvis du har lyst på sjokolade eller is – puss tennene. Eller ta tak i det området på kroppen du vil stramme opp og tenk – «Er det virkelig verdt det»?

Jeg håper virkelig å beholde den motivasjonen jeg har nå! For første gang skal jeg ta med treningstøy på ferie, trikset er å nøye meg med to dager i uken og ev mer får være en bonus. Jeg vil bare ikke falle helt av, som jeg gjorde i høst. Det å se resultater er helt utrolig motiverende! Så nå gleder jeg meg til Studio Step Up, studioet til Marie som arrangerer Bikini Boot Camp, kommer igang med høstsesongen i august 🙂

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Så flink du har vært! Jeg bestemte meg omtrent samtidig som du begynte med bikinibootcamp, for å trene hardt og målrettet frem mot sommeren. Jeg har også økt muskelmasse og vannmengde, samt minsket fettprosenten. Deilig! Skulle gjerne minsket litt mer rundt magen, men 4 svangerskap har satt sine spor som viser seg vanskelig å bli kvitt… ja, ja…

    Kan du si litt om hvordan du trener intervall? Lengde på intervallen, øktene og eventuelle tips? Jeg har såvidt begynt å trene intervall på egenhånd, men synes det er litt vanskelig å gjøre det skikkelig. Jeg satser på å ta med treningstøy i ferien jeg og. Skal til Italia om litt med en gammel kjenning av deg. ;o)

  2. Hei Camilla! Skal skrive litt om det i et eget innlegg, håper å få tid i dag! Imponert over deg, jeg sliter nok med å få tid med halvannet barn…. 🙂

    Kos dere masse i Italia og hils 😉

  3. Så flink du er, bra jobba! 🙂 Her går det i gravidyoga + litt svømming, venter en jente i november så for en gangs skyld er planen å gå OPP i vekt til bikinisesongen 😉 Men det kommer en tid etterpå, så jeg kan jo samle inspirasjon til da!

    God sommer!

    • Juhu, gratulerer! Så stas! Uten å kjenne mannen din håper jeg hun får dine naturfagkunnskaper og hans servelatpakkeåpneegenskaper, hehe 🙂

  4. Hehe, tusen takk 🙂 Ja jeg og mannen utfyller hverandre i teorikunnskap, jeg tar meg av naturfag og han samfunnsfag. Og vi har ti tommeltotter hver… Noe som er sikkert, er i alle fall at hun kommer til å bli skikkelig nærsynt stakkars… Blir uansett spennende!


Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

