Middagsplan uke 33

16/08/2010, kl. 14:30 | Publisert i Mat og oppskrifter | Legg igjen en kommentar

For første gang i mitt liv har jeg laget ukeplan for middager! Det er verdt å teste ut synes jeg – vi klarer alltids å lage noe, men det blir altfor mange turer i butikken og altfor mye ad-hoc. Så nå blir det planlegging!

Vi starter denne uken med

Mandag: Panert torsk, spinatmos, gulrøtter, bacon
Tirsdag: Kjøttdeiggrateng med tomater, løk og squash
Onsdag: Kylling i form med knuste tomater og mascarpone-ost
Torsdag: Kjøttboller med rotgrønnsaksform
Fredag: Balsamicomarinert torsk med paprika og tomat
Lørdag: Taco
Søndag: Sommerkoteletter med quinoa og grillet paprika, maiskolber

Jeg henter masse inspirasjon fra Trines matblogg. Jeg gjør noen tilpasninger, vanligvis ved å kutte ut eller ned på karbohydrater i form av ris, pasta og poteter, men ellers er det masse flotte oppskrifter å finne her! Anbefales. Jeg finner også mye god og sunn mat hos Kristine Weber. Hos Virrvarr finner du et fantastisk bra og inspirerende innlegg om hvordan du kan gjøre spennende ting med grønnsaker.

Ellers så håper jeg å komme meg på trening idag, lengter etter å komme igang igjen. Merker veldig godt at det har vært noen uker uten regelmessig trening og riktig mat. Må igang med rydding i skap og skuffer også – vekk med alt av kjeks, posesupper og annet fy vi har hatt liggende. Vil tilbake til juni-formen!!

Legg igjen en kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

