Blomkålsris – kjempesmart middagstilbehør!

13/09/2010, kl. 10:06 | Publisert i Mat og oppskrifter | 3 kommentarer

Jeg har min personlige, egenkomponerte matfilosofi der minst mulig sukker og ferdigmat og mest mulig rene proteiner, sunt fett og grønnsaker er blant hovedkomponentene. Jeg spiser svært lite pasta, ris og poteter og må dermed være kreativ når det gjelder alternativer. Selvsagt kan man spise kun kjøtt eller fisk i en eller annen form, og så en salat eller grønnsaker til, men det er gøy å variere! Vi prøver ut så mye som mulig og det er veldig spennende.

Blomkålsris er slett ikke min oppfinnelse, jeg tror jeg leste om det i forumet til www.lavkarbo.no første gangen. Riv et blomkålshode på et rivjern til konsistensen blir omtrent som ris, og stek det i pannen i olivenolje eller kokosolje, gjerne sammen med finhakket vårløk eller annen smakstilsetning du liker. Det blir utrolig godt og smaker slett ikke blomkål! Et fint alternativ til quinoa, som vi har brukt så mye at jeg har blitt litt lei. Og barna digger det!

(Bilde lånt fra LCHFLIFE)

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Blomkålsris är så mycket godare än man tror! 🙂 Smakar mycket bättre än vanligt rid till och med.

    • Hei! Ja, helt enig. Er veldig glad jeg fant bloggen din forresten, masse spennende tips der 🙂

  2. Jøss, det hadde jeg ikke hørt om. Det må prøves. ☺ Takk for tips.


Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

