Superenkle ostekjeks!

15/09/2010, kl. 12:18 | Publisert i Mat og oppskrifter | 1 kommentar

Lena Beatrice tipset for en stund siden om ostekjeks, som jeg nå har fått helt dilla på. Veldig enkelt som alternativ til snacks om kvelden, eller som energipåfyll mens du lager middag. Du bruker ferdigskivet ost – jeg har prøvd Kavli sine med paprika, jalapeno og skinke, og Tines ferdigskivede taffelost. Taffelosten har jeg prøvd som alternativ til tacoskjell og det funket veldig bra.

Jeg legger osteskivene på et bakepapir i mikroovnen og kjører på full styrke i ca to min. Det varierer litt fra ostetype til ostetype hva som blir best, så prøv deg frem. Jeg lar de også ligge et minutt eller to før jeg spiser dem, da er de supercrispy og kjempegode!

Jeg anbefaler virkelig bloggen til Lena Beatrice. Hun går litt lengre i LCHF-filosofien enn jeg gjør, men har likevel mange gode tips og oppskrifter å komme med for deg som ønsker å redusere karbohydratinntaket ditt. Let i arkivet på forsiden hennes, der finner du mye godt.

Jeg har lånt bildet av henne også – må bli flinkere til å huske på å ta bilder selv!

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. […] lyst på Cola. Potetgull har jeg omtrent klart å venne meg av med! Baconcrisp, nøtter og ostekjeks er fine erstatninger når jeg har lyst på salt […]


Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

