Mine bloggfavoritter akkurat nå

16/09/2010, kl. 11:18 | Publisert i Blogging | 1 kommentar

Jeg har jo en bloggliste her til høyre. Men den er dessverre ikke helt oppdatert. Jeg følger alle ennå, men jeg oppdager stadig nye blogger! Heldigvis! De jeg finner som ser spennende ut, legger jeg til i RSS-leseren min (jeg bruker Google Reader). Det er der jeg leser alle blogginnlegg. Det er enkelt – jeg har alltid en fane oppe i nettleseren med Google Reader, og jeg er innom og leser når jeg har en pause. Jeg bruker også MobileRSS-applikasjonen på min iPhone. Jeg er derfor sjelden inne på de enkelte bloggene og går dermed glipp av den personlige designen, i tillegg til at jeg ikke kommenterer like ofte – det ekstra klikket for å komme til bloggen har visst mye å si!

Anyway. Jeg følger nå ca 120 blogger og det er stadig utskiftninger. Jeg legger til nye, gir dem en sjanse, og sletter iblant de som ikke var så bra likevel. Noen relativt nye bekjentskaper jeg vil trekke frem er C’est la vie! som er skrevet av en norsk dame som er innvandrer i Belgia.  Hun skriver om vanskeligheter med integrering, språk, nye matvaner, annerledes skolesystem og masse annet. Bloggen er morsom og tankevekkende! Og veldig mye av det kan nok overføres til hvordan det er å være innvandrer i Norge.

Jeg følger noen «rosabloggere», som Ida Wulff og Fotballfrue i Norge og Kenza i Sverige. Jeg synes de er bra i sin kategori! De er mye yngre enn meg, og lever annerledes liv, men nettopp derfor er det spennende å følge dem. Det er en grunn til at de er blitt store – de skriver bra, og spesielt Kenza virker som en utrolig oppegående og sympatisk person til tross for posisjonen hun har fått.

Moderne Retro er en fin interiørblogg som er en motvekt til de tradisjonelle interiørbloggene som finnes. Her er det mer moderne design, og lite blonder, landkjøkken og nips. Veldig forfriskende og jeg merker at jeg beveger meg mer og mer i denne retningen selv.

Pias verden er den morsomste bloggen jeg følger og har du ikke lest den ennå, så gjør det! Jeg ler av nesten hver eneste bloggpost 🙂

GoFugYourself er den beste motebloggen. Jentene som driver den følger kjendiser på den røde løperen og ellers og gir sin egen, høyst personlige og morsomme vurdering. Se bare dette innlegget om Heidi Montag!

Jeg har tipset om blogger flere andre steder her i bloggen også. Noen av de finner du i kategorien Blogging, andre er nok litt sånn rundtomkring, dessverre.

(Bildet over har egentlig ikke så mye med innlegget å gjøre. Det er mitt favorittbilde fra New York Fashion Week og lånt fra en annen motebloggfavoritt, Sofis Snaphots)

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Takk for at du nevner meg! Det gjør meg glad! Og stolt! Ha en fortsatt fin kveld!


Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

