Pimp your grønnsakssuppe

30/09/2010, kl. 11:23 | Publisert i Mat og oppskrifter | 5 kommentarer

Det er ikke bare matpakken som kan gjøres mer spennende! I går lagde vi grønnsakssuppe, og det ble en feststund. Jeg trodde jeg lagde ekstra mye = to middager, men alt gikk med! Jeg brukte de fine formene jeg fikk av Fem om dagen og stakk ut forbokstavene til oss i familien i gulrøtter, kålrot og pastinakk, og jeg lagde sommerfugler! Det ble veldig stas og gøy å finne «sin» bokstav i suppen 🙂

Jeg brukte
Tre gulrøtter
En pastinakk
Ca en halv kålrot
En purre
Vann med en terning grønnsaksbuljong som dekker, og
To sorter pølse (jeg brukte Go’ og mager kjøttpølse fra Gilde og urtepølser fra Jacobs)

Serverte osterundstykker til, inspirert av En sunn familie:

100 gram mandelmel
100 gram kvernede solsikkekjerner
30 gram knuste linfrø
100 gram revet ost
1 ss fiberhusk
1 ts bakepulver
1 boks seterrømme
3 egg
Valgfritt krydder – jeg brukte litt oregano, kunne gjerne hatt i masse!

Det tørre blandes i en bolle, rømmen og deretter eggene røres inn til en klissete deig. Formes til boller på bakepapirkledt stekebrett, og stekes på ca 190 grader i ca 40 minutter. Nam!

Edit: Her kan du lese mer om formene og hvor de kan kjøpes.

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Så bra at du likte osterundstykkene 🙂 Stilig grønnsakssuppe!!!

  2. […] 5. Genialt for å få ungene til å spise grønnsakssuppe! […]

  3. Så kult! Må få tak i sånne former!

  4. Stilig! Super idé 🙂
    Takk for tipset.
    Klem Tonje

  5. Genialt! Hvor får man tak i sånne former?


Legg igjen en kommentar

Entries og kommentarer feeds.

